چرا محتوا برای سئو مهم است؟

Why Content Is Important for SEO

اهمیت محتوا در سئو

برای به دست آوردن دید، رتبه‌بندی و ترافیک جستجوی ارگانیک، تلاش لازم است. شما می توانید با ایجاد مداوم محتوای بهینه به این امر دست یابید.

It takes effort to get organic search visibility, rankings, and traffic. You can attain this by consistently creating optimized content

اگر می‌خواهید جستجوی ارگانیک، رتبه‌بندی و ترافیک را مشاهده کنید، باید خود را متعهد به ایجاد مداوم محتوای بهینه کنید.

محتوا و سئو.

در بهترین حالت، آنها پیوندی ایجاد می کنند که می تواند هر وب سایتی را به بالای رتبه بندی موتورهای جستجو برساند.

اما این تنها زمانی است که آنها در بهترین حالت خود هستند. زیرا، وقتی در بدترین حالت خود قرار دارند، می‌توانند جریمه‌هایی را برای Google ایجاد کنند که بازیابی آن تقریباً غیرممکن است.

If you want organic search visibility, rankings, and traffic, you have to commit yourself to the grind of consistently creating optimized content.

Content and SEO.

At their best, they form a bond that can catapult any website to the top of search engine rankings.

But that’s only when they’re at their best. Because, when they’re at their worst, they can cause Google penalties that are near impossible to recover from.

هدف این فصل ساده است. تا درک درستی از اینکه چرا محتوا برای سئو مهم است را به شما ارائه دهد و به شما نشان دهد که چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها با هم هماهنگ هستند.

با غواصی، درک بهتری از معنای محتوا، ارزش سئوی آن و چگونگی ایجاد محتوای بهینه که شما را در رادار موتور جستجو قرار می دهد، به دست خواهیم آورد.

بیا شروع کنیم.

The purpose of this chapter is simple; to provide you with an understanding of why content is important for SEO and show you what you can do to make sure they work together in harmony.

As we dive in, we’ll gain a better understanding of what content means, what its SEO value is, and how to go about creating optimized content that lands you on the search engine radar.

Let’s get started.

«محتوا» به چه معناست

What ‘Content’ Means

ارائه یک تعریف دقیق برای محتوا و تعریفی که مورد توافق همه بازاریابان باشد تقریبا غیرممکن خواهد بود.
اما، در حالی که این یک چالش است، لی اودن، مدیر عامل بازاریابی TopRank، تعاریفی از محتوا را از بازاریابان در سراسر جهان جمع آوری کرد که به ما یک نقطه شروع محکم می دهد.

Providing an exact definition for content, and one that is agreed upon by all marketers would be near impossible.
But, while it is a challenge, TopRank Marketing CEO Lee Odden gathered some definitions of content from marketers around the world that give us a solid starting point.

هایدی کوهن، بازاریاب کنش‌پذیر، محتوا را این‌گونه توصیف می‌کند:

“اطلاعات مفید و با کیفیت بالا که داستانی را به شیوه ای مرتبط با زمینه با هدف ایجاد یک احساس یا تعامل منتقل می کند. محتوا که به صورت زنده یا ناهمزمان ارائه می‌شود، می‌تواند با استفاده از قالب‌های مختلف از جمله متن، تصویر، ویدئو، صدا و/یا ارائه بیان شود.

Actionable marketer Heidi Cohen describes content as:

“High quality, useful information that conveys a story presented in a contextually relevant manner with the goal of soliciting an emotion or engagement. Delivered live or asynchronously, content can be expressed using a variety of formats including text, images, video, audio, and/or presentations.”

در حالی که توضیحات کوهن درست است، مهم است که بدانیم محتوای آنلاین همیشه با کیفیت و مفید نیست.

محتوای بد زیادی وجود دارد که به ارائه هیچ نوع مرتبط یا مفیدی برای خواننده نزدیک نمی شود.

While Cohen’s description is right on point, it’s important to understand that content found online isn’t always high quality and useful.

There’s a lot of bad content out there that doesn’t come close to providing any type of relevancy or usefulness to the reader.

درک هالپرن، بنیانگذار Social Triggers، در تعریفی ساده تر اما مشابه، می گوید:

«محتوا به هر شکلی (صوتی، متنی، ویدیویی) می‌آید و به افرادی که آن را مصرف می‌کنند، اطلاع می‌دهد، سرگرم می‌کند، روشن می‌کند یا آموزش می‌دهد.»

In a more simplified but similar definition, Social Triggers founder Derek Halpern says:

“Content comes in any form (audio, text, video), and it informs, entertains, enlightens, or teaches the people who consume it.”

بار دیگر، هالپرن محتوایی را توصیف می کند که حداقل برای مخاطبان مورد نظرش مرتبط و مفید است.

اگر از توصیف محتوای «کیفیت» اجتناب کنیم، می‌توانیم با نگاه کردن به ده‌ها نوع مختلف محتوای دیجیتال، رویکرد مستقیم‌تری داشته باشیم.

در این مرحله، شما باید ایده بسیار خوبی از چیستی محتوا داشته باشید و در عین حال برخی از قالب‌های مختلف را که می‌توان آن را ارائه کرد، درک کرد.

اما دقیقاً چه ارزشی برای سئو دارد و چرا اینقدر مهم است که این دو با هم کار کنند؟

Once again, Halpern is describing content that is, at the very least, relevant and useful to its intended audience.

If we avoid a description of “quality” content, we can take a more direct approach by looking at the dozens of different types of digital content.

At this point, you should have a pretty good idea of what content is while also understanding some of the different formats where it can be presented.

But what exactly is its value to SEO, and why is it so important that the two work together?

ارزش سئو محتوا چیست؟

What Is the SEO Value of Content

گوگل، پادشاه موتورهای جستجو، روزانه بیش از 6.7 میلیارد جستجو را پردازش می کند.

و از آنجایی که ما در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو صحبت می کنیم، به این معنی است که آنها برای پاسخ به این سوال بسیار مناسب هستند.

لری پیج و سرگئی برین گوگل را در سال 1998 با یک ماموریت تاسیس کردند:

Google, the king of search engines, processes over 6.7 billion searches per day.

And since we’re talking about search engine optimization, that means they’re pretty well suited to answer this question.

Larry Page and Sergey Brin co-founded Google in 1998 with a mission:

ماموریت ما: سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و مفید کردن آن برای همه

our mission: organize the world’s information and make it universally accessible and useful

آن مأموریت امروز نیز به همان صورت باقی مانده است. با این حال، نحوه سازماندهی آن اطلاعات در طول سال ها کمی تغییر کرده است.

That mission remains the same today. The way in which they organize that information, however, has changed quite a bit over the years.

الگوریتم‌های گوگل دائماً در تلاش برای ارائه نتایج مفید و مرتبط در کسری از ثانیه هستند.

«نتایج مفید و مرتبط» که Google در تلاش است ارائه کند، محتوایی است که در سرتاسر وب در دسترس است.

این قطعات محتوا بر اساس ترتیب مفید بودن و ارتباط آنها با کاربر انجام دهنده جستجو رتبه بندی می شوند.

و این بدان معناست که برای اینکه محتوای شما اصلاً ارزش سئو داشته باشد، باید برای جستجوگران مفید باشد.

Google’s algorithms are constantly evolving in an effort to deliver, as they say, “…useful and relevant results in a fraction of a second.”

The “useful and relevant results” that Google is attempting to deliver are the pieces of content that are available throughout the web.

These pieces of content are ranked by their order of usefulness and relevancy to the user performing the search

And that means, in order for your content to have any SEO value at all, it needs to be beneficial to searchers

هنگامی که این عناصر در جای خود قرار دارند، پتانسیل ارزش سئو محتوای خود را به حداکثر می رسانید. با این حال، بدون آنها، محتوای شما ارزش بسیار کمی خواهد داشت.
اما، ایجاد محتوای عالی تنها قطعه از پازل نیست. یک جنبه فنی نیز وجود دارد که باید از آن آگاه باشید.

در حالی که ما بعداً در این فصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد، مدی عثمان یک منبع جامع در مورد چگونگی ارزیابی ارزش سئوی یک قطعه محتوا گردآوری کرد که بیشتر در مورد موضوع توضیح می دهد.

در حال حاضر، می‌توان نتیجه گرفت که ارزش سئو محتوا به میزان مفید، آموزنده، ارزشمند، معتبر و جذاب بودن آن بستگی دارد.

When these elements are in place, you maximize the potential of the SEO value of your content. Without them, however, your content will have very little value.
But, creating great content isn’t the only piece of the puzzle. There’s a technical side that you need to be aware of as well.

While we’ll talk about that later in this chapter, Maddy Osman put together a comprehensive resource on How to Evaluate the SEO Value of a Piece of Content that further elaborates on the topic.

For now, we can conclude that the SEO value of content depends on how useful, informative, valuable, credible, and engaging it is.

اهمیت بهینه سازی محتوا

The Importance of Optimizing Content

دلیل مهم بودن محتوای بهینه شده ساده است … بدون آن در موتورهای جستجو رتبه ای نخواهید داشت.

اما، همانطور که قبلاً به طور خلاصه به آن اشاره کردیم، درک این نکته مهم است که عوامل متعددی در اینجا نقش دارند.

از یک طرف، شما تولید محتوا دارید.

بهینه سازی محتوا در حین ایجاد با اطمینان از اینکه محتوای شما مخاطب محور است و از توصیه های ارائه شده در بخش قبل پیروی می کند، انجام می شود.

اما مخاطب محوری به چه معناست و چه تفاوتی با سایر انواع محتوا دارد؟

The reason optimized content is important is simple… you won’t rank in search engines without it.

But, as we’ve already touched on briefly, it’s important to understand that there are multiple factors at play here.

On one side, you have content creation.

Optimizing content during creation is done by ensuring that your content is audience-centric and follows the recommendations laid out in the previous section.

But what does audience-centric mean, and how does it differ from other types of content?

مخاطب محوری به سادگی به این معناست که شما بر روی آنچه که مخاطبان می خواهند بشنوند تمرکز می کنید تا آنچه می خواهید درباره آن صحبت کنید.

و همانطور که ما شناسایی کردیم، اگر به دنبال رتبه بندی در موتورهای جستجو هستید، نام بازی تولید محتوای مفید و مرتبط است.

در طرف دیگر معادله بهینه سازی، مسائل فنی است.

این شامل عواملی مانند کلمات کلیدی، عناوین متا، توضیحات متا و URL ها است.

و این همان چیزی است که در ادامه در مورد چگونگی ایجاد محتوای بهینه سازی شده در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

Audience-centric simply means that you’re focusing on what audiences want to hear rather than what you want to talk about.

And, as we’ve identified, producing useful and relevant content is the name of the game if you’re looking to rank in search engines.

On the other side of the optimization equation is the technical stuff.

This involves factors like keywords, meta titles, meta descriptions, and URLs.

And that’s what we’re going to talk about next as we dive into how to actually create optimized content.

نحوه ایجاد محتوای بهینه شده

How to Create Optimized Content

هنگام تلاش برای ایجاد محتوای بهینه، چند مرحله وجود دارد که باید آنها را دنبال کنیم.

آنها عبارتند از:

When attempting to create optimized content, there are a few steps that we need to follow.

They include:

1. تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و موضوع خود را تعیین کنید

در حالی که ما قبلاً تشخیص داده ایم که هدف اصلی شما باید ایجاد محتوای مخاطب محور باشد، تحقیقات کلمات کلیدی برای اطمینان از یافتن محتوای حاصل از طریق موتورهای جستجو ضروری است.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی و موضوع باید به چند نکته توجه داشته باشید:
روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید
از کلمات کلیدی بسیار رقابتی با اعداد جستجوی عظیم اجتناب کنید
از یک ابزار تحقیق کلیدواژه اثبات شده استفاده کنید
موضوع خود را با کلمه کلیدی خود مطابقت دهید

1. Perform Keyword Research & Determine Your Topic

While we’ve already identified that your main goal should be to create audience-centric content, keyword research is necessary to ensure that the resulting content can be found through search engines.

A few things to keep in mind when choosing your keywords and topic:

Focus on Long-Tail Keywords
Avoid Highly Competitive Keywords With Massive Search Numbers
Use a Proven Keyword Research Tool
Match Your Topic to Your Keyword

2. طرح کلی و قالب خود را برای خوانایی بهینه توسعه دهید

همانطور که در حال ایجاد طرح کلی خود هستید، مطمئن شوید که محتوای اصلی خود را طوری قالب بندی می کنید که به تکه های کوچک تقسیم شود.

خوانندگان آنلاین دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند. و اگر مقاله شما فقط یک پاراگراف بزرگ باشد، آن‌ها نمی‌مانند.

بهتر است پاراگراف‌هایی را که 1 تا 2 جمله دارند بچسبانید، اگرچه اگر به 3 تا 4 جمله کوتاه‌تر کشیده شوند اشکالی ندارد.

همچنین باید مطمئن باشید که هر 150 تا 300 کلمه زیر سرصفحه ها و/یا تصاویر بصری را وارد می کنید تا محتوا را حتی بیشتر تقسیم کنید.

2. Develop Your Outline & Format for Optimal Readability

As you’re creating your outline, be sure that you’re formatting your core content so that it’s broken down into small chunks.

Online readers have incredibly short attention spans. And they’re not going to stick around if your article is just one ginormous paragraph.

It’s best to stick with paragraphs that are 1-2 sentences in length, although it’s all right if they stretch to 3-4 shorter sentences.

You’ll also want to be sure that you’re inserting sub-headers and/or visuals every 150-300 words to break up the content even further.

2. طرح کلی و قالب خود را برای خوانایی بهینه توسعه دهید

همانطور که در حال ایجاد طرح کلی خود هستید، مطمئن شوید که محتوای اصلی خود را طوری قالب بندی می کنید که به تکه های کوچک تقسیم شود.

خوانندگان آنلاین دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند. و اگر مقاله شما فقط یک پاراگراف بزرگ باشد، آن‌ها نمی‌مانند.

بهتر است پاراگراف‌هایی را که 1 تا 2 جمله دارند بچسبانید، اگرچه اگر به 3 تا 4 جمله کوتاه‌تر کشیده شوند اشکالی ندارد.

همچنین باید مطمئن باشید که هر 150 تا 300 کلمه زیر سرصفحه ها و/یا تصاویر بصری را وارد می کنید تا محتوا را حتی بیشتر تقسیم کنید.

2. Develop Your Outline & Format for Optimal Readability

As you’re creating your outline, be sure that you’re formatting your core content so that it’s broken down into small chunks.

Online readers have incredibly short attention spans. And they’re not going to stick around if your article is just one ginormous paragraph.

It’s best to stick with paragraphs that are 1-2 sentences in length, although it’s all right if they stretch to 3-4 shorter sentences.

You’ll also want to be sure that you’re inserting sub-headers and/or visuals every 150-300 words to break up the content even further.

3. به موضوع و کلمه کلیدی هدف خود بچسبید

همانطور که شروع به نوشتن محتوای خود می کنید، اهمیت چسبیدن به موضوع را در نظر داشته باشید و کلیدواژه ای را که انتخاب کرده اید هدف قرار دهید.

سعی نکنید در مورد همه چیز و هر چیزی در یک محتوا بنویسید. و سعی نکنید ده ها کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.

انجام این کار نه تنها اتلاف وقت زیادی است، بلکه شما را از ایجاد «مفیدترین و مرتبط ترین» محتوا در مورد موضوع خود باز می دارد.

روی موضوعی که به عنوان موضوع انتخاب کرده اید تمرکز کنید و به آن موضوع و کلمه کلیدی که از آن پشتیبانی می کند بسیار مرتبط باشید.

راهنمای سئوی محلی برایان هارنیش برای مبتدیان یک نمونه عالی از یک نویسنده است که بیش از حد به یک موضوع و کلمه کلیدی خاص مرتبط است.

فقط با نگاه کردن به عنوان او، موضوع و کلمه کلیدی هدف بلافاصله مشخص می شود.

3. Stick to Your Topic & Target Keyword

As you begin writing your content, keep in mind the importance of sticking to the topic, and target keyword that you’ve chosen.

Don’t try to write about everything and anything within a single piece of content. And don’t try to target dozens of keywords.

Doing so is not only a huge waste of time, but it also prevents you from creating the most “useful and relevant” content on your topic.

Focus on what you’ve chosen as your topic and stay hyper-relevant to that topic and the keyword that supports it.

Brian Harnish’s Local SEO Guide for Beginners is a great example of an author staying hyper-relevant to a specific topic and keyword.

Just by looking at his title, the topic and target keyword are immediately clear.

4. بک لینک ها را در سراسر محتوای خود بگنجانید

اگر راهنمای سئوی محلی را بخوانید، متوجه خواهید شد که Harnish چندین لینک به سایت های خارجی دارد.
از آنجایی که گوگل مشخص کرده است که اعتبار یک عامل مهم سئو است، پیوند دادن به سایت‌های مرتبط، قابل اعتماد و معتبر می‌تواند به اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو محتوای شما را معتبر می‌بینند.

با این حال، مطمئن شوید که کلماتی که برای پیوند استفاده می‌کنید در واقع مربوط به سایتی است که کاربر به آن ارسال می‌شود.

4. Include Backlinks Throughout Your Content

If you read the local SEO guide, you’ll notice that Harnish includes several links to external sites.
Since Google has made it clear that credibility is an important SEO factor, linking to relevant, trustworthy, and authoritative sites can help ensure that search engines see your content as credible.

Be sure, however, that the words you’re using for the link are actually relevant to the site the user will be sent to.